Lid van Tokyo Metropolitan Assembly, Yuu Ito, sprak over de huidige plannen die Yuriko Koike, de gouverneur van Tokio, initieert. Ze heeft onlangs bekendheid verworven met haar projecten die internationale financiële standaarden stimuleren, zoals geschreven op Cryptonews.com.
Maar Ito's verklaring zou een radicale actie ondernemen; anders heeft het geen zin om Tokio op één lijn te brengen met Asian Financial Hubs. Hij voegde eraan toe dat de Japanse eigendomscijfers van BTC-to-yen de afgelopen jaren enorm zijn gedaald, dus het zou niet gemakkelijk zijn om een voorsprong te krijgen via Crypto-gerelateerde zaken. Als dit echter zou gebeuren, zou Japan zeker een voordeel kunnen behalen ten opzichte van de hubs van Londen en Asian Finance. Hij besprak de belangrijkste reden voor de steun van investeerders; volgens hem zijn het de hoge belastingtarieven.
Hij gaf de oplossingen, zoals de herontwikkeling van de historische vismarkt-Tsukiji-markt, die zou een vitale rol kunnen spelen. Volgens bronnen is de markt nu gesloten en zal deze nu alleen worden gebruikt als transportdepot voor de komende Olympische Spelen in Tokio. Maar er worden plannen gemaakt om de markt met hotels en centra in de komende twee decennia te herontwikkelen. En Crypto kan hier een belangrijke rol spelen en het transformeren in het centrale knooppunt van Cryptocurrencies. Hij adviseerde om een centrale en speciale zone in Tokio te creëren, waar mensen op een belastingvrije manier gebruik konden maken van BTC. Hij is van mening dat politici het probleem van de Bitcoin -belasting zo snel mogelijk moeten aanpakken. Aan het einde zei hij:
"Als we deze adoptieplannen kunnen gebruiken met versterkte bewegingen, zullen we zeker de technische race winnen."Hoewel het voor Ito een grote uitdaging is om zijn medemensen op één platform van gedachten te brengen, is hij erin geslaagd een van hen te overtuigen. Terwijl hij met de media sprak, verklaarde Nobuko Irie dat hij het ermee eens was dat blockchain-aangedreven oplossingen een aanzienlijke behoefte aan hulp zijn op korte en lange termijn. Ze bracht de huidige pandemische situatie in verband om haar standpunt te bewijzen; ze geloofde dat technologische vooruitgang de weg zou betalen voor een betere verdeling van economische hulp. Ze dacht dat Crypto-vooruitgang een gouden kans is voor Tokio om wereldwijd op de voorgrond te treden.
Volgens een recent onderzoek in Japan zal Bitcoin hebben een grote uitbraak in 2021; 68% van de respondenten stemde daarvoor. Na BTC kwam Ethereum (ETH) op de tweede plaats met 12% stemmen en XEM met bijna 7%. De media verklaarden dat bijna 90% van de respondenten op de enquête momenteel eigenaar is van Crypto, terwijl 55% in 2015 aan de handelsreis begint - en bijna 6% investeert een groot bedrag in USD in crypto-activa.