België officieel in recessie

Sinds vandaag verkeert de Belgische economie officieel in een recessie. In het eerste kwartaal van 2009 kromp deze met 1,6%. Omdat de Belgische economie in het laatste kwartaal van 2008 ook al kromp is er nu sprake van twee opeenvolgende kwartalen van negatieve groei, waardoor de economie officieel in recessie is.

In het derde kwartaal van 2008 realiseerde de Belgische economie nog een nulgroei tegenover het kwartaal daarvoor. In het laatste kwartaal van 2008 daalde het bruto binnenlands product met 1,7%. Over heel 2008 was er nog sprake van een economische groei in België van 1%.