GS koopt `warrants` terug

Goldman Sachs heeft voor een bedrag van 1,1 miljard dollar aan `warrants` teruggekocht. Die waren onderdeel van de kapitaalinjecties van de Amerikaanse overheid onder het Troubled Asset Relief Program (Tarp).

De bank is nu helemaal verlost van de voorwaarden die de staat in ruil voor de steun stelde. Het ging daarbij vooral om beperkingen aan bonussen voor bestuurders.

In ruil voor de kapitaalinjecties kreeg de overheid warrants terug. De warrants kunnen omgezet worden in aandelen. Daarmee bieden ze de Amerikaanse belastingbetaler de mogelijkheid om mee te delen in de mogelijke koerswinsten. Zo vormden de warrants een compensatie voor het genomen risico.

Gebaseerd op: Het Financieele Dagblad (24-7-2009)
© Newsselect 2009