'Wereldeconomie heeft piek van het herstel alweer achter zich'
Volgens de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) is de kans groot dat de wereldeconomie voorlopig alweer zijn piek heeft bereikt. Dat concludeert de OESO op basis van nieuwe cijfers. De OESO is een samenwerkingsverband van 32 landen om sociaal en economisch beleid te bespreken, bestuderen en coördineren. De aangesloten landen proberen gezamenlijke problemen op te lossen en trachten internationaal beleid af te stemmen.
Volgens de denktank wijzen signalen in Frankrijk, Italië, China en India op een minder sterke economische groei in de komende maanden. Ook in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië en Groot-Brittannië lijkt het herstel van de economie zijn hoogtepunt te hebben bereikt. Duitsland zou dan weer aan economische stagnatie ontsnappen. Daar blijft het herstel de komende maanden nog wel relatief robuust, verwacht de OESO.