Nestlé producten helpen in prijsvorming

Nestlé heeft door de directe verkoop een voorsprong gekregen in de prijsvorming van haar producten. De prijsvorming heeft betrekking tot de producten Nestlé Nespresso en de verkoop van voedsel voor huisdieren. De makers van KitKat zullen waarschijnlijk morgen met cijfers naar buiten komen dat door o.a. de prijsvorming de verkopen zijn gegroeid met 1,5% in de eerste 9 maanden van dit jaar. Eerder dit jaar werd er al van 10 analisten het gemiddelde genomen wat op hetzelfde neerkomt als de 1,5% groei van Nestlé.

Door onze redactie

Door de verkoop via de website van Nespresso en gespecialiseerde retailers o.a. ook dierenzaken, merkt Nestlé weinig van druk van supermarkten. Een derde van de winst is afkomstig uit deze verkoop, in vergelijking met 15% voor de Groupe Danone SA en 11% voor Unilever . Nestlé heeft 7.000 verkoopsters die deur aan deur verkopen in Brazilië. In de Filippijnen gebruikt Nestlé karren voor het verkopen van ijs.

“Nestlé staat als bedrijf in de prijselasticiteit.” “Nestlé is bovendien minder volatiel in vergelijking met Danone en Unilever , daarom geef ik een koopaanbeveling voor het aandeel Nestlé”, aldus Analist Marco Gulpers bij ING Wholesale Banking.

Nespresso! What else?

Unilever heeft gezegd dat zij niet verwachten de prijzen te verhogen in het vierde kwartaal. De prijzen van Danone stegen met 0,6% in het derde kwartaal, die tegen de voorspellingen ingaan van analisten. De prijzen bij Nestle zijn elk jaar gestegen over het afgelopen decennium.