Afboekingen duwen mediagroep Corelio in het verlies

Het mediabedrijf Corelio, uitgever van onder meer de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad, heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een nettoverlies geleden. Dat heeft de holding Ackermans & van Haaren (AvH), die een belang van 20 procent heeft in Corelio, bekend gemaakt.

Er wordt wel opgemerkt dat het negatieve resultaat te wijten is aan afboekingen op overnamepremies en is er geen sprake van een cashverlies. Concrete cijfers werden niet bekend gemaakt. Aangevoerd wordt dat de waarde van de mediagroep De Vijver, waarin Corelio participeert, veiligheidshalve werd aangepast. Oorzaak daarvan zijn de activiteiten van de televisiezenders Vier en Vijf en van het weekblad Huma.

Volgens Luc Bertrand, voorzitter van het directiecomité van Ackermans & van Haaren, maakte Corelio een belangrijke strategische beweging door. Daarbij wordt gewezen op de intrede in de televisiemarkt en de aangekondigde fusie met de krantengroep Concentra. Ook vorig jaar was Corelio verlieslatend.

Bron: Express.be