Europa begint de week hoger

De belangrijkste Europese effectenbeurzen noteren aan het begin van deze week hoger. Vooral de financials noteren met groene cijfers. Het is vooral de hoop van de werking van de Amerikaanse stimuleringsplannen die de finacials hoger zet. Veel hoop is gebaseerd op de plannen van de Amerikaanse minister Geither om de grote banken te gaan verlossen van hun toxische leningen (o.a. de rommelhypotheken).

De grote Europese indices noteren met plussen tussen de 1 en de 2%.

Rond het middaguur noteerde de AEX -index rond de 218 punten. Op het Damrak in Amsterdam noteren Van Der Moolen en Homburg beiden aan kop. Beide aandelen noteren rond de 20% hoger zonder dat er specifiek nieuws over deze bedrijven naar buiten kwam. Bij de dalers noteren Océ en DSM aan kop, beide aandelen noteren gemiddeld 3% lager.