Beurs klimt tot record 2009

Het optimisme op de Europese aandelenbeurzen is tot heden zeer persistent. Op het Damrak klom de AEX -index tot haar hoogste punt van dit jaar (281 punten). Op het Damrak gaan de koersen over een breed front omhoog; zowel de defensieve als de offensieve aandelen voegen forse winsten toe.

De grote dissonant op het Damrak is RELX . Deze uitgever meldde dat het extra aandelen uit moet gaan geven. Beleggers zien dit niet zitten en dumpten het aandeel fors. Het aandeel noteerde dondermiddag bijna 15% lager op 7,20 euro.

Ook in België heerst er optimisme. Vandaag brachten onder meer Solvay , Option en Melexis hun resultaten over het tweede kwartaal naar buiten.