Ook vandaag sloten de meeste aandelenbeurzen met verliezen. Bij veel beleggers ging de gedachte rond dat de koersen recent wel erg hard waren opgelopen. Ondanks dat er meevallende macro-cijfers waren over de VS sloot de AEX -index toch nog 1,8% lager op 291 punten.
Ook verderop in Europa waren de verliezen in lijn met die van Amsterdam.
Vandaag was het wederom Wavin dat bij de lijst van stijgers stond. Het aandeel van de Zwolsche buizenfabrikant sloot bijna 5% hoger op 1,58 euro. Relatief een grote winst maar nominaal betrof dit maar 7 cent. Daarnaast sloten de defensievere fondsen Ahold en RELX met lichte plussen. De rest van de AEX -aandelen sloot lager dan het slot van maandag. Philips ging van de AEX -aandelen relatief het hardste omlaag; het aandeel sloot bijna 5% lager op 15,05 euro.