Beurzen nemen weer winsten

Het begin van de handelsweek wordt gekenmerkt door winstnemingen. In bijna heel Europa noteren de aandelen gemiddeld 1% lager dan het slot van vorige week. Op het Damrak zijn het de defensievere aandelen zoals KPN en Wolters Kluwer die gevraagd worden. bij de verliezers staan vooral smallcaps met forse verliezen tot 5%.

Tevens noteren Aegon en ING Groep met verliezen van bijna 2%. Op het Damrak is verder weinig analistennieuws. TomTom krijgt een 'add' met een koersdoel van 15 euro mee van Petercam.

Om 10.45 noteerde de AEX -index 1,44% lager op 303,57 punten.