Na een lange tijd in het rood te hebben gestaan schoten de meeste Europese beurzen na de opening in New York wederom in het rood. Vandaag expireren de september-derivaten. Tussen 16.00 en 17.00 was de handel dan ook vrij volatiel. Op het Damrak waren het wederom de small caps die de hoogste volatiliteit hadden.
Bij sluiting noteerde de AEX -index op 313 punten, dit was vrijwel gelijk aan het slot van donderdag. Bij de stijgers viel Super de Boer op. Het aandeel sloot bijna 17% hoger op 4,07 euro. Vandaag werd bekend dat de supermarktketen Jumbo een bod van 4,20 euro gedaan heeft op het aandeel. Beleggers reageerden direct hier op en het aandeel ging al snel naar de eventuele overnamekoers.
Ook in Brussel was er weinig richtinggevend nieuws. De Bel20 sloot bijna 0,2% lager op 2499,15 punten.