NEW YORK (AFN) - De beurzen in New York hebben maandag hun opmars voortgezet. De beleggers reageerden positief op een besluit van de G20 om de maatregelen ter stimulering van de economie voort te zetten.
De Dow-Jonesindex van dertig belangrijke fondsen stond halverwege de handelsdag op een stand van 10.176 punten, een winst van 1,5 procent. De breder samengestelde S&P 500 Index kwam uit op 1087 punten, 1,7 procent hoger. De technologiebeurs Nasdaq steeg 1,6 procent tot 2145 punten.
De ministers van Financiën van de G20 besloten afgelopen weekeinde de stimuleringsmaatregelen overeind te houden ook al vertoont de economie tekenen van herstel en dat had een positieve uitwerking op de Amerikaanse beurzen. ,,Met andere woorden, de ministers hebben de zorgen op de markt dat die maatregelen te snel zouden worden ingetrokken, getemperd'', aldus analist Patrick O'Hare .
General Electrics was een van de stijgers op de beurs. De koers van de aandelen ging 3,5 procent omhoog na berichten dat een joint venture tussen NBC Universal, dat voor 80 procent in handen is van General Electrics, en Comcast een stap dichterbij is gekomen. Comcast zag zijn aandelen een kleine 3 procent stijgen.