Europese beurzen openen lager

De belangrijkste Europese beurzen zijn donderdag lager van start gegaan. Na het besluit van de Federal Reserve , het stelsel van Amerikaanse centrale banken, om de rente ongewijzigd te laten, maken beleggers een pas op de plaats.

,,Beleggers maken zich er voor op dat de rente volgend jaar weer zal stijgen'', aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer . De AEX -index, de belangrijkste graadmeter in Amsterdam stond kort na de opening 0,6 procent, ofwel 1,95 punten, lager op 326,62 punten. De index voor het middensegment, de MidKap, noteerde 0,4 procent lager op 506,42 punten. In Frankfurt, Parijs en Londen stonden er verliezen tot 0,8 procent op de borden.

Woensdag sloot de AEX op de hoogste stand in ongeveer een jaar tijd.

Bron: ANP