Laatste handelsweek begint in de plus

De Amsterdamse beurs is maandag met winst aan de laatste handelsweek van dit jaar begonnen. Positieve cijfers over de Amerikaanse en Japanse economie gaven de koersen een duwtje in de rug. ,,Overal vandaan komen iets betere berichten'', aldus vermogensbeheerder Danny Geerken van het Haags Effektenkantoor.

De AEX -index noteerde kort na de opening 336,30 punten. Dat is een winst van 2,70 punten of wel 0,8 procent. De MidKap-index kreeg er 1,21 punten bij en stond op 507,17 punten. De beurzen in Londen, Parijs en Frankfurt noteerden kort na de opening winsten tot 0,8 procent.

Bron: ANP