Europese graadmeters beginnen opgewekt

De Europese beurzen gingen maandagochtend opgewekt van start, na een positief afgesloten handelsdag in Azië. Onder de grootste stijgers bij de opening zaten ArcelorMittal, ING en BAM .

De AEX -index in Amsterdam stond maandag kort na de opening 1,2 procent hoger op 329,53 punten.

De MidKap-index voor het middensegment won 0,7 procent tot 534,25 punten. Londen, Frankfurt en Parijs stonden 0,9 tot 1,1 procent hoger.

ANP