AEX opent lager in afwachting Fed

De beurs in Amsterdam is dinsdag lager aan de handel begonnen. Beleggers zijn in afwachting van het rentebesluit van het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve , later op de dag en de eventuele bekendmaking van de Fed van extra maatregelen om de economie te stimuleren.

De AEX -index noteerde kort na aanvang een verlies van 0,4 procent op 334,44 punten. De MidKap-index daalde 0,3 procent tot 540,33 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen verloren tot 0,6 procent.

ANP