De beurs in Amsterdam is dinsdag lager aan de handel begonnen. Beleggers zijn in afwachting van het rentebesluit van het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve , later op de dag en de eventuele bekendmaking van de Fed van extra maatregelen om de economie te stimuleren.
De AEX -index noteerde kort na aanvang een verlies van 0,4 procent op 334,44 punten. De MidKap-index daalde 0,3 procent tot 540,33 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen verloren tot 0,6 procent.