Optimisme op de beurzen: eindejaarsrally

Het lijkt er toch op dat er ook dit jaar een eindejaarsrally aan het plaats vinden is. Ook vandaag is er veel optimisme op de markten dat vooral verklaard kan worden door het wegvallen van de vrees over problematiek rond de Amerikaanse schuldenberg. Veel beleggers en analisten stellen dat het wel los zal lopen met de 'fiscal cliff' en stappen daarom weer in de markt.

Tegen 16.00 wint de Bel20 0,9 procent op 2.502,68 punten. Bekaert wint met 3,45 procent relatief het meeste. De AEX -index voegt 0,54 procent toe op 345,45 punten. Grote uitslagen zijn er bij de hoofdfondsen niet.

Koersen omhoog