Vrijdagmiddag noteren de meeste Europese aandelenbeurzen met relatief forse verliezen. Marktkenners noemen het winstnemingen voor het weekeinde. Bij een gebrek aan groot bedrijfsnieuws verliest de AEX -index 0,60 procent op 351,90 punten. DSM en ArcelorMittal noteren met verliezen van zo'n 2,5 procent bij de grootste verliezers van de large caps.
De Bel20 verliest 1,24 procent op 2618,06 punten. Solvay en Colruyt voeren de lijst met stijgers aan met winsten van circa 0,8 procent.