AB Inbev trekt Bel20 in de plus

Bij een zeer kalme aandelenhandel in Europa noteren de meeste indices rondom hun slotstanden van dinsdag. In Brussel trekt bierbrouwer AB Inbev de Bel20 echter fors in de plus door een winst van bijna 7 procent op 72,12 euro. AB Inbev presenteerde vandaag haar cijfer over het tweede kwartaal die licht hoger waren.

Ook Solvay en Wereldhave Belgium presenteerden vandaag hun cijfers. Solvay verliest 2,64 procent op 101,35 euro. Het bedrijf zag haar winst fors dalen en dat stelt de beleggers teleur. Om 15.38 wint de Bel20 0,88 procent op 2659,05 punten. De AEX -index noteert vrijwel onveranderd op 369,01 punten. Heineken en Gemalto zijn de hardste large cap stijgers met plussen van circa 1,5 procent.