Beurzen het weekend groen in na beperkte volatiliteit

Het gros van de Europese indices gaat het weekend met groene cijfers in. Na aanvankelijk behoorlijk veel volatiliteit inzake Syrië werden de macro-cijfers toch weer dominant voor beleggers. In de VS kwam de werkloosheid uit op 7,3 procent. Econoom Hans de Geus van RTLZ stelt dat de banencijfers tegen lijken te vallen maar dat beleggers een negatief signaal juist weer positief oppakken in verband met de hoop op monetaire stimuleringen daardoor.

Wilde rit op de beurs na banencijfers VS en uitspraken Poetin

In Amsterdam won de AEX -index 0,29 procent op 371,04 punten. Imtech voerde met een plus van bijna 6% de lijst van stijgers aan. Andere stijgers waren Air France-KLM Air France-KLM en Randstad . Gemalto en Fugro voerden de lijst van dalers aan. In Brussel won de Bel20 0,55 procent op 2731,09 punten. De hoofdindex werd vooral door de plussen van de large capss GDF Suez en AB Inbev hoger gezet.

De CAC40 won 1,06 porcent op 4049,19 punten. Cap Gemini en EDF trokken hier de kar.