Beurzen doen het rustig aan

Na de forse winsten van gisteren doen vandaag de meeste Europese aandelenbeurzen het rustig aan. De meeste Europese indices noteren inmiddels rond hun hoogste niveau\'s van dit jaar. Nu de Fed heeft aangegeven om voorlopig toch nog door te gaan met de monetaire stimuleringen lijken de beleggers een pas op de plaats te doen.

Tegen half vier verliest de AEX -index 0,08 procent op 382,77 punten. Imtech koerst wederom fors lager door wederom opnieuw verhalen over fraudegevallen in het verleden. Het aandeel verliest 7,60 procent op 2,07 euro. Ook ArcelorMittal koerst relatief fors lager (-2,39 euro op 10,60 euro). In Brusssel verliest de Bel20 2835,66 punten.

De CAC40 verliest 0,11 procent op 4201,30 punten. Technip en Safran voeren hier de lijst van stijgers aan.