Beurzen rustig omhoog

Bij vrij beperkte handelsvolumes koersen de meeste Europese indices vandaag weer in het groen. Het optimisme lijkt te worden gevoed door wederom de recordstanden op de Amerikaanse beurzen. Gisteren sloten diverse Amerikaanse indices op hun alltime highs.

De AEX -index voegt 0,3 procent toe op 404,99 punten. De indexwinst wordt over een breed front gedragen want het zijn nu de aandelen met de lagere AEX -gewichten die het meeste in de plus staan (o.a. ArcelorMittal, TNT Express en Wolters Kluwer ). ArcelorMittal lijkt te profiteren van diverse adviesupgrades.

De Bel20 koerst vrijwel onveranderd op 3162,95 punten. Grote uitslagen zijn er bij de large caps niet.

De euro/dollar staat op 1,37.