Bij een gebrek aan richtinggevend nieuws koersen ook vandaag weer de meeste Europese aandelenbeurzen in het groen. Het optimisme komt ook deels uit de VS waar ondermeer de S&P 500 index een nieuw record van net boven de 17.000 punten aantikte.
Aan het begin van de middag noteren de meeste Euroindices bijna een procent in de plus. De AEX -index voegt 0,88 procent toe op 419,53 punten. De index wordt het meeste omhoog gezet door de plussen van Wolters Kluwer , Gemalto en ASML . Bij de verliezers noteert KPN met een min van 1,35 procent aan kop.
De Bel20 voegt 0,98 procent toe op 3197,43 punten. Ageas , Befimmo en Umicore koersen hier bij de lijst van winnaars. De euro/dollar staat op 1,36.