Beurzen blijven omhoog kruipen

Bij een gebrek aan richtinggevend nieuws koersen ook vandaag weer de meeste Europese aandelenbeurzen in het groen. Het optimisme komt ook deels uit de VS waar ondermeer de S&P 500 index een nieuw record van net boven de 17.000 punten aantikte.

Dow Jones in hele korte tijd door het dak

Aan het begin van de middag noteren de meeste Euroindices bijna een procent in de plus. De AEX -index voegt 0,88 procent toe op 419,53 punten. De index wordt het meeste omhoog gezet door de plussen van Wolters Kluwer , Gemalto en ASML . Bij de verliezers noteert KPN met een min van 1,35 procent aan kop.

De Bel20 voegt 0,98 procent toe op 3197,43 punten. Ageas , Befimmo en Umicore koersen hier bij de lijst van winnaars. De euro/dollar staat op 1,36.