Marc Faber verwacht grote sell-off

De huidige koersniveaus zijn veel te hoog aldus de Zwitserse econoom Marc Faber. Faber duidt er op dat de huidige bullmarkt, die in augustus 2009 begon, eenvoudigweg veel langer duurde dan het economische herstel.

Het huidige koersniveau van de S&P 500 van rond de 1900 impliceert een onterechte premie (of bubbel) van tussen de 10 en de 20 procent zo stelt Faber.

Tegen het einde van het jaar verwacht de Zwitser forse koersdreunen op de aandelenmarkten.Faber blijft daarom goud en vastgoed prefereren.