De Zwitsers gaan deze week naar de stembus om aan te geven of ze vinden dat de regering minimaal 20% van haar valutareserves moet aanhouden in goud. Het ziet ernaar uit dat de ‘ja’-stemmers gaan winnen en de Zwitserse regering de komende jaren goud gaat aankopen. Goud is gewild, deze week.
Een combinatie van koopjesjagers en vooruitlopend op de verwachte ‘ja’ van de Zwitsers hebben al geleid tot de hoogste inflow in fysiek goud sinds 9 maanden. ETF Securities verwacht een goud-rally als de Zwitsers inderdaad ‘ja’ stemmen.