Gimv stapt in Franse lingeriegroep Wolf

De investeringsmaatschappij Gimv neemt een belang in de Franse lingeriegroep Wolf. Dat heeft de investeringsmaatschappij bekend gemaakt. Financiële details over de transactie werden niet bekend gemaakt. De operatie wordt uitgevoerd in samenwerking met de investeringsmaatschappij Alsace Capital. Samen verwerven de twee investeerders een meerderheidsbelang in de lingeriegroep. De investering vormde een onderdeel van een kapitaalherschikking die aan Wolf de nodige middelen moet verstrekken om zijn verdere ontwikkeling te stimuleren.

Het Franse bedrijf werd kort na de tweede wereldoorlog opgericht en ontwerpt, produceert en verdeelt lingerie. De collectie bestaat voor 82 procent uit eigen merken. De resterende activiteiten bestaan uit collecties voor derde, de grootdistributie en internationaal gereputeerde merken. Wolf overkoepelt de merken Rosy, Sans-Complexe, Billet Doux, Oups en Jardin Secret. Het Franse bedrijf realiseerde vorig jaar een omzet van 56 miljoen euro.

Wolf heeft zijn omzet op tien jaar verdubbeld. Het bedrijf wil onder meer door overnames zijn positie op de markt versterken.

Bron: Express.be