Nestlé en Beiersdorf kansrijke aandelen binnen levensmiddelensector

De Europese levensmiddelensector zal naar verwachting een zwakke start hebben gekend van 2014. De Amerikaanse zakenbank Citigroup stelt echter dat er binnen de sector zeker nog een aantal bedrijven met sterke punten aanwezig zijn en wijst onder meer op het Zwitserse Nestlé en Duitse Beiersdorf als aandelen die op langere termijn positief kunnen verrassen.

In een recent gepubliceerd rapport stelt Citigroup vast dat de levensmiddelensector een zwakke periode achter de rug heeft en bedrijven die hierin opereren zodoende wellicht hun verwachtingen zullen bijstellen.

Sterkere groei voor Nestlé

Kijkende naar een aantal van deze bedrijven stelt Citigroup vast dat Nestlé daar bovenop een sterkere groei moeten aantonen dan bijvoorbeeld Unilever . De analisten rekenen er voor het Zwitserse bedrijf zelfs op dat het eerste kwartaal het zwakste zal zijn voor het gehele jaar.

Toch verwacht Citigroup voor Nestlé een sterkere groei dan haar concurrenten Unilever en Danone . Zodoende hanteren de analisten voor het aandeel een ‘buy-advies’ met een koersdoel van 73 Zwitserse frank. Voor zowel Unilever als Danone luidt het advies ‘neutral’, waarbij de koersdoelen zijn vastgesteld op 30 euro en 52 euro.

Opfrisbeurt cosmetica

Volgens Citigroup is Beiersdorf momenteel bezig met een volledige ommezwaai en daarom hebben de analisten voor het aandeel een ‘buy-advies’ uitstaan. Het koersdoel is daarbij vastgesteld op 83 euro.

L’Oréal heeft volgens Citigroup een aantal aantrekkelijke productgroepen, waarvan de sterke punten nog onvoldoende vertegenwoordigd zijn in de taxaties voor het aandeel. De analisten komen echter niet verder dan een ‘neutral-advies’ voor het aandeel, waarbij het koersdoel is vastgesteld op 125 euro.