Sanoma Magazines op zoek naar overnemer Moustique

Uitgever Sanoma Magazines zoekt een nieuwe eigenaar voor het Franstalige televisiemagazine Moustique. Dat heeft de krant De Tijd gemeld. De verkoop zou deel uitmaken van een herstructurering die wordt doorgevoerd om de impact van de recente marktevoluties op te vangen.

Het bedrijf concentreerde zijn Belgische activiteiten in de lente in Mechelen, waarna alle afdelingen en redacties systematisch worden doorgelicht. De groep wil minder afhankelijk worden van printmedia en middelen vrijmaken om te investeren in nieuwe, multimediale projecten. De magazine-redacties zouden daarbij worden afgeslankt. Op dit ogenblik vertegenwoordigen online platformen ongeveer 25 procent van de activiteiten, maar dat zou tegen het einde van het decennium moeten worden opgedreven tot 50 procent.

Sanoma stelde dat deze strategie past in de transformatie van Sanoma van printbedrijf naar een multimediale onderneming, maar benadrukte dat er over Moustique nog geen definitieve beslissing is gevallen.

Bron: Express.be