Fagron lanceert nieuwe brand identity en purpose

Nazareth (België)/Rotterdam (Nederland), 7 februari 2019

Fagron heeft vandaag haar nieuwe brand identity gelanceerd, inclusief haar 'purpose' "Samen creëren we de toekomst van de gepersonaliseerde medicatie". De nieuwe identiteit weerspiegelt Fagron, haar cultuur, haar waarden, haar bedrijfssegmenten en de toewijding en passie om gepersonaliseerde medicatie te verbeteren.

Rafael Padilla, CEO van Fagron: "Onze 'purpose' weerspiegelt ons streven om gepersonaliseerde medicatie te verbeteren door middel van betekenisvolle innovatie. Samen met voorschrijvers, apothekers en klanten maken we gebruik van de innovatieve kracht van onze groeiende onderneming en omarmen we de mogelijkheden die gepersonaliseerde medicatie te bieden heeft. Als toonaangevende speler willen we leidend zijn en de verantwoordelijkheid nemen om de wereld van de gepersonaliseerde medicatie verder vorm te geven en te laten groeien. Daarmee verbeteren we de kwaliteit van leven en stimuleren we onze eigen groei."

Nieuw logo - 'Connecting the dots'
De nieuwe merkidentiteit bestaat uit een krachtig logo, een nieuwe merkarchitectuur en een merklijn. Het geheel vormt één onderscheidend wereldwijd merk en ondersteunt de strategische visie van Fagron om de toekomst van de gepersonaliseerde medicatie te creëren.

Het logo bestaat uit negen 'dots', waarbij iedere dot een belangrijk element van de identiteit van Fagron vertegenwoordigt. Erkenning van wat het verleden heeft voortgebracht, waardering van het heden en omarming van de toekomst. Fagron stelt haar klant op de eerste plaats: de klant wordt vertegenwoordigd door de eerste rode dot. De rode dots daaromheen vertegenwoordigen die bedrijfswaarden die van cruciaal belang worden geacht om invulling te geven aan datgene waar wij voor staan: snelheid van uitvoering, ondernemerschap, creativiteit en kwaliteit. Kwaliteit staat in het midden van ons nieuwe logo, waarmee we benadrukken dat kwaliteit centraal staat bij alles wat we doen en ons belangrijkste referentiepunt is. De zesde en laatste rode dot staat voor onze kernactiviteit: farmaceutische bereidingen.

De drie erop volgende grijze dots symboliseren de evolutie van nieuwe bedrijfssegmenten die onlangs zijn geïntroduceerd:

  • Fagron Genomics: Ontwikkeling, productie en het op de markt brengen van innovatieve genetische testen. De genetische analyse vindt plaats, met door Fagron ontwikkelde op algoritme gebaseerde software, in het state-of-the-art Next Generation Sequencing laboratorium van Fagron Genomics in Barcelona (Spanje).
  • FagronLab: R&D en analytische diensten voor gepersonaliseerde medicatie.
  • Fagron Tech: Software AG en digitale technologische oplossingen voor gepersonaliseerde medicatie.

Voor meer informatie

Constantijn van Rietschoten
Chief Communications Officer
Tel. +31 6 53 69 15 85
constantijn.van.rietschoten@fagron.com

Open onderstaande link voor het persbericht: