Luchtvaartsector op verlies

De laatste tijd worden de aandelen van de luchtvaartsector amper verhandeld. Over de afgelopen 3 maanden staat de sector ruim 2 procent in het rood. Beleggers die het doorsnee aandeel uit de sector in 2000 kochten staan nu op een enorme winst van ruim 562 procent. Sinds 2012 klom de sector circa 179 procent. Gemiddeld levert de sector een middelmatig dividendrendement op van 1 procent.

Rendementen luchtvaartsector

aandelenanalyse

De Europese luchtvaartbedrijven zijn qua hun koers/winst-verhouding goedkoper dan de Amerikaanse. Beleggers betalen nu relatief meer voor de Amerikaanse luchtvaartbedrijven. De markt rekent dus op meer groei van deze aandelen. De gehele sector wordt nu op een vrij lage CAPE-ratio van 7 verhandeld. Ryanair , Finnair en Skywest Inc zitten in de kopgroep qua CAPE-ratio. Bedrijven met de lagere CAPE-ratio's zijn Honda Motor Company, Norwegian Air Shuttle en Lufthansa .

De Europese luchtvaartsector noteert op een CAPE van -20 en de Amerikaanse op 23. Zowel de Amerikaanse als de Europese sector staat over de afgelopen 12 maanden in het groen.

De Europese aandelen in deze sector werden bijna 28 procent duurder en de Amerikanen staan ruim 5 procent in de plus.

De Europese luchtvaartsector brengt nu meer dividend op dan de Amerikaanse. Die in Europa koersen op 0,87 procent en die in de VS op 0,09 procent.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl

Copyright analist.nl B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. Analist.nl doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.