De koerswinstverhouding van
Delhaize is de laatste jaren stabiel. In 2005 bedroeg deze verhouding rond de 14, de overige laatste jaren zit de verhouding stabiel rond de 17. De ontwikkeling van de koers verloopt redelijk in lijn met de ontwikkeling van de winst per aandeel. De waardering voor het aandeel ligt in lijn met die van
Delhaize ’s sectorgenoten. Ook daar bedragen de koerswinstverhoudingen tussen de 10 en de 20 zonder grote uitslagen. In 2006 bedroeg de koerswinstverhouding (berekend met de ultimo slotkoers van het aandeel in 2006) 17.81.
De forward PE (de slotkoers gedeeld door de winst over 2006) bedraagt 18.79.
De consensus over het aandeel blijft hoog. Het aandeel staat zeer hoog op de kooplijsten van de internationale banken en effectenhuizen. Dit vertaald zich duidelijk in het gemiddelde koersdoel van 60,92 euro dat een stuk
boven de huidige koers ligt.
Vandaag presenteert het bedrijf haar resultaten over het derde kwartaal. In het derde kwartaal van 2007 daalden de opbrengsten van
Delhaize Groep met 1,3% tot EUR 4,7 miljard omdat de U.S. dollar verzwakte met 7,2%. De organische groei van de opbrengsten bedroeg 4,6% ten opzichte van het sterkste kwartaal van 2006 met 6,0% organische groei van de opbrengsten.
Delhaize Groep beëindigde het derde kwartaal van 2007 met een verkoopnetwerk van 2.509 winkels, ten opzichte van 2.476 eind vorig jaar (aangepast voor de desinvestering van 132 Di- en 97 Delvita-winkels in de eerste helft van 2007).
De brutomarge bleef stabiel op 25,0% van de opbrengsten. Belangrijke prijsinvesteringen in België, Hannaford en Sweetbay werden gecompenseerd door margeoptimalisering en verbeteringen in de omzetsamenstelling, voornamelijk bij Food
Lion , alsook door beter inventarisbeheer bij Hannaford en Sweetbay.
Andere bedrijfsopbrengsten stegen tot EUR 23,5 miljoen (EUR 21,1 miljoen in 2006), voornamelijk door de verkoop van bepaalde Cash Fresh-winkels aan zelfstandige uitbaters om ze als
Delhaize aangeslotenen uit te baten.