Luxeproducenten hoeven zich geen zorgen te maken volgens UBS

Waar veel producenten als Louis Vuitton en Burberry zich zorgen maken over de honger van millennials naar hun van luxeproducten, stelt UBS hen gerust met een onderzoek dat de Zwitserse zakenbank recent naar deze doelgroep heeft gedaan. Aandelen in de luxesector genereren ondertussen prima dividendrendementen.

Millennials worden ook wel generatie Y genoemd en is de generatie mensen die tussen 1981 en 2000 is geboren. Voor deze generatie vreesden luxe modemerken dat hun producten minder in de smaak zouden vallen. UBS haalt dit nu echter onderuit met een rapport over de wensen die millennials hebben.

In het Evidence Lab rapport over de Europese luxesector stellen de analisten dat jonge mensen in de Verenigde Staten en opkomende markten juist behoefte hebben naar luxeproducten. Vooral de Amerikaanse millennials zijn positiever dan gedacht en UBS adviseert luxemerken om hun blik op deze consument te richten, in plaats van de huidige strategie waarbij vooral ouderen de doelgroep zijn.

Traditiegetrouw zijn Amerikaanse consumenten volgens UBS terughoudend in hun uitgaven aan extravagante producten in vergelijking met andere ontwikkelde markten. Maar volgens de analisten is hier een kentering waarneembaar, waarbij de netto-uitgaven per individu aan het stijgen zijn.

Daarbij geven Amerikaanse jongeren meer uit dan de groep die ouder is dan 35 jaar, waarbij de millennials optimistisch zijn over hun financiële toekomst.

De uitgaven van Amerikaanse millennials blijven wel achter bij hun Chinese leeftijdsgenoten, maar deze zijn juist minder optimistisch over hun financiële toekomst en minder loyaal aan hun favoriete merken dan oudere generaties. Dit betekent volgens BS dat luxemerken meer hun best moeten doen om Chinese jongeren aan zich te blijven binden dan de Amerikaanse millennials.

Waarderingen

In een ander rapport stellen de analisten van Exane BNP Paribas dat zij de luxesector in januari een vertraging heeft laten zien, maar dat dit in de komende periode zal aantrekken. Zij adviseren beleggers te kijken naar Kering en LVMH .

Burberry staat momenteel op een koers-winstverhouding van 16,8, terwijl LVMH op een k/w noteert van 21,8 en Kering op 31,5. De aandelen genereren momenteel dividendrendementen van respectievelijk 2,9%, 2,3% en 2,4%.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl

Copyright analist.be B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. analist.be doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.