De directie van het staalconcern ArcelorMittal in Luik heeft opnieuw geweigerd om de procedure- Renault rond de sluiting van een aantal productielijnen op te schorten. De vakbonden hadden gevraagd dat de procedures zouden worden opgeschort omdat er een taskforce is opgericht die een totaaloplossing zou moeten uitwerken voor het Luikse staalbekken.
Tot de taskforce zijn werk heeft afgerond, willen de vakbonden dat de onderhandelingen over het aangekondigde ontslag van 1.300 werknemers bij ArcelorMittal in Luik worden stopgezet. Tijdens de jongste vergadering van de ondernemingsraad is volgens de vakbonden echter gebleken dat de directie niet van plan is om de procedure- Renault op te schorten. De directie voert echter aan dat het noodzakelijk is om verder te onderhandelen, zodat de werknemers een beter inzicht zouden krijgen in de toekomstplannen die ArcelorMittal in Luik heeft.
Er wordt aan toegevoegd dat de procedure- Renault perfect parallel kan lopen met de werkzaamheden van de taskforce.
Bron: Express.be