Analisten noemen Lufthansa noch duur noch goedkoop

De koers van het aandeel Lufthansa lijkt nu, mede door de laatste koersverliezen van het aandeel, conform de meeste taxaties te zijn. Het gros van de analisten noemt het aandeel Lufthansa op dit niveau eerlijk gewaardeerd. Het aandeel wordt momenteel door 18 analisten getaxeerd. Dit ondanks dat er nog steeds veel koopadviezen uitstaan is de gemiddelde taxatie rond de huidige beurskoers. Het gemiddelde van de actuele richtprijzen voor het aandeel staat op 28,68 euro. Dit is zo'n 4 procent meer dan de huidige koers van 27,72 euro.

Koersdoelen voor Lufthansa tamelijk geconcentreerd

aandeel

Over het lopende jaar ligt de consensus van de omzet op 35,73 miljard euro. Dit is fors meer dan de omzet over 2016 toen het bedrijf 31,66 miljard euro verdiende.

Historische omzetten en resultaten Lufthansa in beeld plus taxaties 2018

historische koersen

Onderaan de streep rekenen De meeste analisten op een nettowinst van 2,23 miljard euro. Over dit jaar houdt het bedrijf volgens de analisten een winst per aandeel van 4,76 euro over. De koerswinstverhouding bedraagt hierdoor 5,82.

Per aandeel verwachten de analisten een dividend van 0,72 cent. Lufthansa 's dividendrendement bedraagt dus momenteel 2,6 procent. Het doorsnee dividendrendement van de luchtvaartsector ligt op een nihile 1 procent.

Laatste analistentaxaties rond de 31 euro

HSBC , Barclays en Deutsche Bank gaven onlangs taxaties voor het aandeel.

Op basis van het huidige aantal uitstaande aandelen bedraagt de marktkapitalisatie van Lufthansa ' momenteel circa 12,88 miljard euro.

Historische beurskoersen Lufthansa

historische koersen lufthansa

Om 14.44 stond het aandeel 1,41 procent lager op 27,72 euro.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl

Copyright analist.nl B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. Analist.nl doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.