Google meest invloedrijke merk op Belgische markt

Het Amerikaanse internetbedrijf Alphabet is het meest invloedrijke merk op de Belgische markt. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van consulent Ipsos. Alphabet gaat in de Belgische ranglijst de winkelketen Colruyt , het sociale netwerkbedrijf Facebook , retailer Aldi en de financiële groep Visa vooraf. De kracht van Alphabet , Colruyt en Facebook moet volgens Ipsos worden gezocht in het feit dat de ondernemingen op een eenvoudig merk kunnen terugvallen.

Opgemerkt wordt dat deze merken voor de consument bijzonder relevant zijn en de gedane beloftes ook daadwerkelijk invullen. De top tien wordt verder gevormd door Apple , Telenet , Samsung, Ikea en Microsoft . Daarna volgen YouTube, Coca-Cola , Proximus , Carrefour , Lidl, MasterCard, RTL, eBay , Delhaize en Eén. Ipsos stelde ook vast dat de ranglijst in Vlaanderen en Wallonië afwijkende resultaten laat optekenen.

Onder meer blijkt dat Nivea en Douwe Egberts opvallend populairder zijn in Vlaanderen dan in Wallonië. Het omgekeerde geldt voor onder meer Proximus en Volkswagen.

Bron: Express.be