Voedingsmiddelenconcern
Wessanen heeft bij een amper gestegen omzet in het derde kwartaal de operationele winst fors zien dalen. Het bedrijf, bekend van merken als Zonnatura en Beckers, gaf meer uit aan marketing, promoties en advertenties, waardoor de operationele winst lager uitkwam. Dat blijkt uit de donderdag bekendgemaakte derdekwartaalcijfers.
Wessanen behaalde een omzet van 173,4 miljoen euro tegen 171 miljoen euro een jaar eerder. Analisten rekenden gemiddeld op inkomsten van 180 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 1,6 miljoen euro, bijna 70 procent minder dan een jaar eerder.
Winst
Het behaalde resultaat lag fors lager dan de 2,43 miljoen euro waarop analisten hadden gerekend. Onder de streep hield
Wessanen 1 miljoen euro over tegenover een verwachting van 1,13 miljoen euro. Vorig jaar stond er een verlies van 20,1 miljoen euro in de boeken.
Wessanen handhaafde de verwachting dat het bedrijfsresultaat voor de tweede helft van 2010 rond het break-evenniveau zal uitkomen. In het laatste kwartaal verwacht de onderneming dus een klein verlies te boeken.
ANP