Telegraaf heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van sociaal netwerk Hyves. Met deze strategische overname versterkt
Telegraaf haar positie als grootste multimediale uitgever van Nederland. Hyves kent 9 miljoen Nederlandse leden, groeit nog elke maand en heeft een grote voorsprong op concurrenten voor wat betreft het aantal leden en hun verblijfsduur op de site. Hyves is innovatief en loopt voorop met integratie van onder meer social tv en gaming. Onlangs is Hyves ook in de markt van mobiele telefonie gestapt.
In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen titels van
Telegraaf en Hyves. Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves behouden blijven. zo staat in het persbericht. Het zittende management blijft aan. Hyves verwacht in 2010 met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa 20 miljoen euro en is gevestigd in Amsterdam.
De acquisitie van Hyves wordt door
Telegraaf uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel van
Telegraaf . De overname is nog onder voorbehoud van een advies van de Centrale Ondernemingsraad van
Telegraaf .